Mä oon raksakoira! Työnjohtaja! Hommat hoituu, kun mä olen paikalla vahtimassa! No mut ajoittain siellä on kyllä tosi tylsää, kun ei saa syödä mitään laastinpalasia, eikä olla tiellä. Välillä saan olla vapaana pyörimässä tontilla, mut sitten jostain syystä joudun aina välillä hihnaan kiinni.. Ken tietää miksi... Mutta onhan se mukavaa, kun saa olla mukana! Siellä ne mamma ja pappa kuitenkin melkein kaiken vapaa-aikansa on, niin eipähän tartte kotona mököttää! Ja oon mä tehny siitä uudesta tontista jo reviirinkin, kuulemma hieman liian ison sellaisen. Oon nimittäin ominu myös pihatien, vaikka sitä käyttää myös naapurit. Naapureitten pihaan en mee, mutta jos joku kulkee tiellä, niin se on tarkastettava. Ehkä mä sitten joskus opin! Sitten kun se tönö on joskus valmis.. Eilen siellä oli iso nosturi nostamassa jotain laattoja, mutta mä en pelänny yhtään. Kattelin vaan!

Työnjohto tarkistamassa tilannetta reilu kuukausi sitten.. Nyt siellä on jo seinät ja se välipohja!

Kuka löytää kuvasta koiran?!

Mutta on siellä käyny välillä kavereitakin! Mamman siskon perheen koira Linda kävi pari viikkoa sitten morjestamassa! Meillä oli ihan huippuhauskaa, eikä se meinannu jaksaa lähteä pois ollenkaan! Mäkin olisin kyllä voinut leikkiä vaikka koko päivän!

Kokoeroahan ei ole... (hihna ei ole kiinni koirassa..)

Sitten me käytiin pitkästä aikaa koirapuistossa perjantaina. Mamma oli kavereittensa kanssa sopinu jotkut koiratreffit. Ja mä sain uuden poikaystävän! Rasmus on tosi kiva! Ne vaan asuu toisessa kaupungissa, niin sitä ei näe kovin useesti.. Me oltiin kun majakka ja perävaunu, vaikka oli siellä muitakin mukana leikkimässä. Mä olin ihan poikki sen jälkeen ja mamman oli pakko viedä mut mökille uimaan ja tasottelemaan läähätystä!

Minä ja Rasmus!

Sitten käytiin sunnuntaina Lappeenrannan ryhmänäyttelyssä. Mamma joutu ekaa kertaa näyttelyyn ihan kaksin mun kanssa, kun papan oli pakko olla raksalla. Mut sit sinne osukin mamman luokkakaveri (Rasmuksen mamma) ja se sitten avustikin enemmän kun tarpeeks, että kiitosta vaan!! Ja alkujännityksestä sekä helteestä huolimatta ollaan kyllä enemmän kun tyytyväisiä tulokseen! NUO ERI1, PN4, Vara-Sertti!!!! Mamma meinas pyörtyä onnesta ja pusuttikin mut ihan märäks.. Tuomari Paula Heikkinen-Lehkonen arvosteli näin: "Hyvä koko, narttumainen kokonaisuus. Hyvät mittasuhteet ja terve rakenne. Hyvä pään pituus ja hyvä maski. Kaunis etulinja, kiinteä selkä. Hyvät raajojen kulmaukset, suorat eturaajat. Syvä ja tilava rintakehä. Takaliikkeet hieman kapeat, sivulta katsoen liikkuu vaivattomasti. Kaunis, leijonankeltainen väri.".

Tästä on hyvä jatkaa. Katsotaan nyt sitten mitä seuraava tuomari on mieltä. Iltapäivästä mä en enää jaksanu poseerata..

Nyt vaan aurinkoa odottelemaan taasen, koska tänään täällä on sateinen sää. Mä oon kyllä ihan tyytyväinen viileyteen, kun tuo karva ei vielä ole ihan kokonaan lähtenyt. Kesän odotusta kaikille ja muistakaa käydä uimassakin välillä ja viilentämässä itseänne!!