Kylläpä on kestänyt tämä blogin päivitys! Mamma on niin ahkerasti käyny töissä, ettei vähäisiä vapaahetkiä oo tohtinu tähän käyttää. Mutta nyt siis kuulumisia!

Täällä on kesä ja kärpäset! Mä oon ollut paljon möksällä ja olin ekaa kertaa yökylässä ihan itekseni. Mamma ja pappa oli sopivasti molemmat yön töissä ja pääsin mamman puolen mummin ja vaarin kanssa mökille. Onneks se on tuttu paikka ja mummi ja vaari on muutenkin paljon mun seurassa. Päivällä meni hyvin, mut nukkumaan käydessä mua rupes vähän epäilyttämään. Olin aivan varma, että mamma ja pappa tulee hetkenä minä hyvänsä, joten vahdin vuorollani jokaista ikkunaa. En tientenkään pitäny mitään ääntä, katselin vaan hiljaa istuen ikkunasta ulos. Jossain vaiheessa totesin, et eihän tästä tuu mitään. Silmiäkin alko vähän painamaan väsymys. Kävin sitten nukkumaan ja hyvinhän se nukutti. Aamulla olisin halunnu nukkua melkein kymmeneen asti, mutta mummi ja vaari ei jaksanu makoilla sängyssä ihan niin pitkään.. Enkä mä sitten osaa jäädä nukkumaan, jos kerta uloskin on mahiksia mennä! Mutta hyvin siis meni lopulta yökylä ja kuulemma parin viikon päästä pääsen uudestaan!

Mökillä ollaan oltu sitten muutoinkin mamman vapaapäivinä. Siellä on kiva makoilla ja haistella puskia. Välillä käyn järvessä kahlaamassa, jahtaamassa sorsiakin joskus... Ja naapureita on kiva vahtia, ettei ne tuu liian lähelle meidän mökkiä! Tässä muutama näyte, miten kesäloma tulisi viettää:

1247900715_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1247900744_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Oon myös auttanu vaaria pesemään perunoita! Se on kivaa, kun se tehdään laiturilla. Ja mä kun oon vähän uteliaampaa sorttia, niin on kiva osallistua aina kaikkeen uuteen! Vaari ei vaan aina tykänny, kun saarroin sen laiturilla ja aloin kovasti pusuttamaan naamasta. Hyvä minä, kun vaari ei päässy pakoon! Tai jos ois yrittäny, ni ois varmaan pudonnu järveen!! Onneks mulla on tilannetajua tällasissa jutuissa!

1247900809_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tästä asennosta on hyvä vähän nostaa naamaa ja pusutella!

Nyt sitten takaisin rentoutumaan ja nauttimaan lämmöstä! Vaikkakin varjon puolella... Mamma sano, että se on enää kaks viikkoa töissä ja sitten alkaa loma ja opiskelu. Ihanaa!! Perhe on sitten iltasella koolla joka päivä!

1247900763_img-d41d8cd98f00b204e9800998e